Din kompletta djuraffär hundfoder & kattmat på nätet

Vanliga frågor

Beställning
Kan jag ändra min order?
Ja, så länge vi inte har skickat din order går det bra att göra ändringar i din beställning.
Detta görs enklast via e-post men telefon går också bra.  

Vilka betalningsalternativ har jag?
Du kan välja mellan att betala med betalkort, direktbetalning via din bank eller faktura. Vi sammarbetar med Payson.
Om du valt att betala med Payson faktura tänk på att du måste betala denna till Payson, den går inte att betala in direkt till oss via tex Bankgiro eller via Paysonkonto. Vid minsta tveksamhet om hur du ska betala din faktura vänligen kontakata Payson på telefon 087289350.

OBS om du valt  Payson faktura måste denna betalas direkt till Payson, det går inte att betala in en Payson fatura direkt till vårt bankgiro.

Leverans

Vart levererar ni?
Vi levererar till hela Sverige ända fram till din dörr. Det finns vissa få adresser som vi tyvärr inte har möjlighet att leverera till, exempel vissa öar som inte har färjetrafik, och bostäder dit ingen allmän väg finns. Är du osäker på om vi kan leverera hem till dig kontakta oss gärna så kan du få ett svar för just din adress.

Hur mycket måste jag beställa för att få fri frakt?
Vi skickar alla beställningar över 500 kr helt fraktfritt i hela Sverige.
Fullständiga fraktkostnader hittar du under fliken Fraktvillkor.

Hur lång är leveranstiden?
Vi skickar alla beställningar inom 1 till 5 arbetsdagar från vårat lager, oftast samma dag om varan inte är en beställningsvara. Beställningsvaror är märkta med beställningsvara och en uppskattad leveranstid.
När en beställning skickats från oss levereras den oftast nästa dag.

Jag har porttelefon eller nyckelbricka, kan ni leverera då?
Ja, men bara om du eller någon annan finns tillgänglig under leveranstiden.
Du kan istället välja leveransalternativet DHL ombud då skickas din leverans till ditt närmaste ombud.

Kan jag få leveransen till en annan adress än min egen?
Ja det kan du, fyll bara i den leveransadress som du vill att din beställning ska skickas till. Om du betalar med faktura måste av säkerhetsskäl din leveransadress vara samma adress som du är folkbokförd på.

Jag har fått en trasig vara vad gör jag?
Foderexpressen ansvarar för transporten till dig, om den leverans har blivit skadad på vägen ska du ta ett kort på varan/leveransen och maila det med en beskrivning där det framgår vad som har hänt. Vi kommer att kontakta dig så snart vi behandlat ditt ärende.
Om det gäller ett tillverkningsfel ber vi dig även då att maila eller ringa oss så återkommer vi så snart vi fattat beslut. Se även fliken köpvilkor.

Hur länge har jag öppetköp?
När du handlar av Foderexpressen har du alltid 30 dagars öppetköp under förutsättning att varan är oanvänd och att orginalförpackningen inte är bruten.

 Rabatter

Jag har en rabattkod hur gör jag?
Ange din rabattkod i kassan och uppdatera den precis till höger om rabattkodsfältet.

Jag har ett stämpelkort kan jag använda det hos er?
Ja, om du har ett påbörjat kort kan skicka in det till oss så fortsätter vi på det.
För dig som vill stara ett nytt kort kan ange det när du beställer eller genom mail.
När du är berättigad en rabatt skickar vi en rabattkod som du kan använda nästa gång du beställer. Tänk på att alltid ange i medelandefältet att du har stämpelkort när du beställer.

Jag har en rabattkupong.
Vi tar alla gilltiga rabattkuponger som en vanlig djuraffär gör.
Skicka in din kupong till oss med namn och adress och din mailadress, så mailar vi en rabattkod motsvarande din papperskupongs värde.

 Övriga frågor

Jag saknar en vara kan ni ta in den?
Om du saknar en vara kan du kontakta oss via vårat kontaktformulär. Så undersöker vi om det finns möjlighet att ta in den vara som du efterfrågar, och återkommer till dig när vi har ett svar till dig.

 Jag har inte hittat något svar på min fråga.
Om du inte har hittat något svar är du alltid välkommen att kontakta kundtjänst via mail eller telefon så hjälper vi dig.